De '4-7-8'-ademmethode waardoor je snel in slaap valt

De '4-7-8'-ademmethode waardoor je heel snel in slaap valt

In slaap vallen - het gaat gemakkelijk als het lukt. Misschien is het voor jou lastig om in slaap te vallen doordat je stress of zorgen ervaart. Hierbij daarom een trucje om snel in slaap te vallen, ondanks stress of zorgen . De zogenaamde '4-7-8'-ademmethode. Wanneer het wordt toegepast is het resultaat verbluffend!

Hoe het werkt:

          1. je ademt in (vier seconden),
          2. je houdt je adem vast (zeven seconden)
          3. en je ademt uit ( acht seconden)

Die combinatie zorgt volgens onderzoekers voor een chemische reactie in je hoofd. En daardoor zorgt het ook ervoor dat je hartslag daalt. Het werkt ook tijdens andere momenten. Als je nerveus bent voor iets bijvoorbeeld, of als je ergens heel boos over bent en wilt kalmeren. Een vriendin die bang is om te vliegen, gebruikt deze ademmethode iedere keer voordat ze een vliegtuig instapt en tijdens turbulentie.

Kortom, een gratis, simpel en natuurlijk trucje om in slaap te vallen.

Wat reacties van mensen op een rij:

  • 'Ik kon niet wachten om deze manier van ademen te proberen. Tot mijn verbazing werd ik de volgende ochtend wakker zonder dat ik me kon herinneren tot de acht te zijn gekomen. Ook de rest van de week lukte het me om binnen een minuut in slaap te vallen.'

  • 'Als je het voor het eerste probeert, zal je merken dat je wilt happen naar adem en stiekem sneller gaat tellen. Maar als je volhoudt (of dat in ieder geval probeert), en deze manier van ademhaling herhaalt en ook niet overgaat op normale ademhaling, dan voel je letterlijk je hartslag dalen. Je hoofd wordt rustiger en je lichaam ontspant.'

  • 'Ik kan het een beetje vergelijken met die keer dat ik geopereerd werd. Ik herinner mij dat gevoel van toen ik onder narcose ging: het ene moment was ik nog bij bewustzijn en het andere moment werd ik weer wakker. Dat.'